Zaplatili ste si za SEO seolight.sk alebo sa snažíte túto nie úplne najľahšiu úlohu zvládnuť sami? V podstate je jedno, do ktorej kategórie spadáte. V oboch prípadoch si totiž musíte nejako overiť, či SEO naozaj zabralo. Dá sa to urobiť v podstate jednoducho. Nenechajte sa však nachytať algoritmami vyhľadávačov.
 Nápisy SEO, ONPAGE a OFFPAGE napísané na bielej tabuli fixkami.jpg

Jednoduchý, no účinný spôsob

 
Nebudeme to naťahovať a pôjdeme rovno k veci. To, či SEO zabralo, zistíte najjednoduchšie tak, že si do Googlu alebo do iného internetového vyhľadávača, ktorý používate, zadáte niektoré kľúčové, ktoré súvisia s vaším webom. Tak napríklad, ak predávate plastové okná, skúste napísať „plastové okná predaj“. Takto veľmi rýchlo uvidíte, kde presne stoja vaše stránky.
 

Nenechajte sa oklamať

 
Tento spôsob je síce účinný, no má isté úskalia. Ide najmä o to, že vyhľadávače poznajú vaše preferencie. Ak teda zo svojej IP adresy neustále klikáte na svoju stránku, je logické, že vám ju budú zobrazovať v prvých troch vyhľadávaniach. To ale neznamená, že to takto bude aj u iných ľudí. Ako to teda urobiť? Opäť raz ide o veľmi jednoduchý spôsob. Oslovte známych, ktorý na vašej stránke ešte neboli. Môžete použiť iný počítač, ideálne taký, ktorý nie je napojený na rovnakú internetovú sieť. Využite napríklad internetovú kaviareň alebo mobil známeho. Takto si viete efektivitu SEO optimalizácie overiť najlepšie.
 Hnedá šachová figúrka na šachovnici so zlatou korunou na hlave.jpg

Pozor na klamárov

 
Tieto dva spôsoby sa vám môžu zdať naozaj až príliš jednoduché. Je to tak, naozaj sú. Preto sa vám môže SEO agentúra snažiť nahovoriť, že to takto nefunguje. Verte však, že to funguje presne takto. nenechajte sa však oklamať ani z druhej strany. Niektoré firmy totiž vedia, že ak na svoj web klikáte dennodenne, vyhľadávače vám ho zobrazia veľmi vysoko. Preto sa vám budú snažiť tvrdiť, že SEO funguje a vy môžete byť spokojní. Teraz už ale viete, že sa takto nemáte nechať obalamutiť.